Huis bezoek


Om kwart over 10 stopt de taxi voor de deur. Wat onwennig stapt ons maatje uit. Ze kijkt om zich heen, niet wetend waar ze naar toe moet. Ik loop haar tegemoet en zodra ze me ziet verschijnt er een glimlach van oor tot oor op haar gezicht.

Ik doe de deur voor haar open, welkom in mijn huis! Ja, je leest het goed, ons maatje is bij ons thuis op bezoek. We hadden het hier al een keer over gehad en omdat zij heel veel geduld heeft gehad met Nyca de laatste tijd, vond ik dat ze dit wel verdiend had.

Uiteraard moet je hier als vrijwilliger zelf voor de volle 100% achter staan. Wil je het niet, dan moet je het ook niet doen, maar ik heb inmiddels een erg goede band opgebouwd met ons maatje en ik heb er alle vertrouwen in dat het erg gezellig gaat worden.

Als eerste loopt ons maatje regelrecht naar het raam aan de achterkant van het huis, want via dit raam heb je erg mooi zicht in de kattenren. Nyca zit buiten, maar komt zodra ik hem roep door het luikje naar binnen. Hij herkend vanaf minuut 1 ons maatje en blijft opvallend veel in de buurt. Hij gaat zelfs naast haar op de armleuning van de bank liggen en laat zich aaien.

Het bezoek blijkt een schot in de roos. Naast Nyca heb ik nog 3 katten lopen. Allemaal dames. Als we op de bank zitten met een kop thee komen ze een voor een nieuwsgierig kijken wie er op bezoek is. De snoepjes die ze van ons krijgen doen wonderen. Pepper besluit al snel dat ons maatje best wel leuk en interessant is. Ze komt dan ook regelmatig even langs voor wat lekkers en een aai en wordt daardoor al snel de favoriet van ons maatje. Naast Nyca uiteraard.
De oude dame Moppy van 19 gooit alle charmes in de strijd. Sinds ze doof is is ze veel aanhankelijker naar mensen toe.
Kayra neemt met alle liefde de snoepjes aan, maar zodra er geaaid gaat worden loopt ze weg. Zij kijkt dus nog even de kat uit de boom. Conclusie van ons maatje is, als ik wat vaker langs kom, went ze vanzelf aan me.

Als we de thee op hebben laat ik ons maatje zien dat Nyca flinke bokkensprongen kan maken wanneer hij achter een speelhengel aan zit. Ze ligt al snel dubbel van het lachen.

Het uur vliegt voorbij. Om taxi kilometers te besparen breng ik ons maatje zelf weer naar huis. In de auto pakt ze mijn hand en zegt “ik vond dit zo gezellig!!”



Geen opmerkingen:

Een reactie posten