MOOI!

Vanavond besluit Nyca rond half 8 om in zijn wagentje te springen. We kunnen dus op pad. Dit word het eerste bezoekje in het donker en Nyca is er onderweg een beetje stil van.
Het wagentje met Nyca word zoals de afgelopen keren weer door ons maatje naar binnen gereden. Eenmaal binnen gaan de ritsen weer open, krijgt Nyca een knuffel en wat pasta en dan laten we hem even met rust.
Ik krijg een kopje thee aangeboden en aangezien de keuken in dezelfde ruimte is als de woonkamer, besluit ik ons maatje te helpen met het maken van de thee. Ik ken Nyca een beetje en weet dat hij nieuwsgierig genoeg is om te komen kijken. En ja hoor, niet veel later loopt hij ons tegemoet omdat hij wel eens wil zien wat we aan het doen zijn. Ons maatje buigt voorover en Nyca geeft haar een kopje, nou ja kopje, zeg maar rustig een ferme kop 😊.
Ze kijkt mij aan met een glimlach van oor tot oor. Een high five was wel op zijn plaats vond ik.
Nyca zit inmiddels weer in zijn wagentje, maar ik merk dat hij steeds nieuwsgieriger wordt. Steeds vaker kiest hij er voor om zijn omgeving even te verkennen en als we dan ook nog eens wat speeltjes uit zijn tas tevoorschijn halen, gaat hij helemaal los.


Hij verkent de ruimte, speelt, spint, krijgt snoepjes en wordt uitgebreid geknuffeld door ons maatje. Als het uiteindelijk tijd is om naar huis te gaan kost het enige moeite om hem weer in zijn wagentje te krijgen.

Wat een mooi bezoek was dit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten