advies en een gezellig samenzijn

Het lukt mij al een tijdje niet om Nyca mee te krijgen naar ons maatje. Mijn trukendoos is inmiddels leeg en ik neem daarom ook contact op met Maike van stichting Zorgdier voor advies. Ik krijg wederom zeer bruikbare tips en breng ze in de praktijk. 1 van de tips is om Nyca vaker te negeren als hij in zijn wagentje gaat en ik merk al snel dat wanneer ik dit doe, hij er weer vaker spontaan in gaat zitten.
Na het contact met Maike bel ik de persoonlijk begeleider van ons maatje op om uit te leggen waar ik tegenaan loop. We spreken af dat we in de maand december geen bezoeken gaan brengen. Dit omdat deze maand ook voor ons maatje heel erg druk is in verband met alle feestdagen en dit ons de kans biedt om wat te trainen zonder verplichtingen naar ons maatje toe.
Ook hebben we de mogelijkheid besproken dat ons maatje een keer bij mij thuis op bezoek komt. Dit zal maximaal 1x per maand zijn en uitsluitend wanneer het bezoek op locatie echt niet lukt die maand.
Uiteraard is dit iets wat je als vrijwilliger zelf ook moet willen. Ik heb inmiddels zo'n leuke band met ons maatje dat ik er een heel goed gevoel bij heb. Daarbij zijn er hele goede afspraken gemaakt met de locatie over de bezoeken aan huis.

Een paar dagen later tref ik een deel van de vrijwilligers bij een vrijwilligersbijeenkomst die is georganiseerd door de Zijlen. Wat ontzettend leuk en leerzaam om elkaar weer te spreken. De laatste keer was tijdens de diploma uitreiking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten