Spannende tijden

En toen was er toch wel enige bezorgdheid.
Naast Nyca heb ik nog 3 katten. Alle 3 dames. Pepper en Kayra zijn zusjes van elkaar en 6 jaar oud en dan is daar nog de matriarch Moppy van 18,5. En deze oude dame voelde zich de laatste dagen niet zo lekker en dat uitte zich in diarree.
Aangezien de medicatie niet aansloeg en ik om de haverklap hoorde over Giardia besmettingen (in het asiel waar ik werk en het vermoeden was er dat de 2 kittens van een vriendin het ook hadden) heb ik direct de locatie opgebeld om de bezoeken tijdelijk stop te zetten. Giardia is een zoönose en dus overdraagbaar van dier op mens.
In de zorginstelling waar ik met Nyca naar toe ga wonen mensen met een verminderde weerstand en je moet er niet aan denken dat ze door jouw kat ziek zouden kunnen worden. Dus het zekere voor het onzekere. Hoe vervelend dat ook even was voor ons maatje.
Gelukkig kon ik maandag bellen met goed nieuws. De dierenarts heeft een Giardia besmetting kunnen uitsluiten, en dus kunnen we onze bezoeken snel weer hervatten.
Helaas heeft Moppy wel een te snel werkende schildklier, maar dit is als het goed is goed in de hand te houden met de medicijnen die ze daarvoor heeft gekregen.

Moppy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten