Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Omdat het weer het toe laat heb ik besloten om een keer een avond bezoek af te leggen. Dit is voor de begeleiders ook wat minder belastend.
Als ik aan kom staat ons maatje net als de andere keren ons al vol verwachting op te wachten. In haar appartement vraag ik haar of de begeleiders hebben uitgelegd wat er met Nyca aan de hand is en dat hebben ze.
Ons maatje is vol begrip, maar ik druk haar voor de zekerheid nog even op het hart dat het absoluut niet aan haar ligt, maar dat ik te snel wilde.
We zetten Nyca in zijn karretje op een rustig plekje en ik ga naast ons maatje zitten. Mij was al verteld dat ze gek is op filmpjes van katten. Ik besluit een aantal van de capriolen van Nyca te laten zien en niet veel later liggen we beide blauw van het lachen. Het uur vliegt voorbij.
Nyca heeft wel de nodige aaitjes en lekkers gehad, maar alles zonder verwachtingen en dat blijkt echt te werken. Bij de laatste aai sessie gaat hij heerlijk ontspannen liggen en begint te spinnen.
Ons maatje en ik kijken elkaar aan en die blik zegt meer dan 1000 woorden.

Wat een heerlijk bezoek was dit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten