Team Nyca gaat weer op pad




Ik weet niet waarom, maar dit keer ben ik stukken zenuwachtiger dan bij het eerste bezoek. Misschien wel omdat ik hoop dat Nyca uit zijn schulp gaat kruipen, maar niet zeker weet dat dat ook gaat gebeuren.
Als we aankomen zijn we al weer opgemerkt door ons maatje en omdat het regent gaan we snel naar binnen.
Ik zet dit keer de buggy op een andere plek. Het is zo voor ons maatje nog makkelijker om bij Nyca te komen en ik kan hem vanaf de bank vast en in de gaten houden.
Na een kwartiertje besluit ik om Nyca uit de buggy te halen en de ruimte te laten verkennen. Uiteraard is ook dit spannend, maar hij is toch nieuwsgierig.
Ons maatje is net als de vorige keer weer erg geduldig en vol begrip. We proberen ook nog even of hij op schoot wil, maar daarvoor lijkt het nog iets te vroeg.
Nyca gaat ondertussen weer in de buggy zitten. Lekker vertrouwd plekje. Gelukkig heb ik een troef achter de hand. Een tijdje geleden heb ik een zalmpasta gekocht en daar doet hij alles voor. Ik besluit de tube aan ons maatje te geven, de liefde van de man gaat immers door de maag en ja hoor, als Nyca eenmaal door heeft dat de pasta ook mee gekomen is ontspant hij eindelijk en likt hij aan de tube.
En dan is het al weer tijd om te gaan. We maken een nieuwe afspraak voor volgende week.
Als ons maatje ons buiten laat, blijkt een auto vlak naast die van mij geparkeerd te staan. Zo krijg ik de buggy nooit in de auto. Even goed nadenken hoe we dit gaan oplossen. Ik besluit Nyca bij ons maatje op de stoep achter te laten en de auto achteruit te rijden, zodat ik makkelijker bij de deur kan. Even een dingetje voor de volgende keer dus om in de gaten te houden. Proberen zo te parkeren dat er altijd ruimte zal zijn naast de auto.
We nemen afscheid. Dit keer krijg ik een hele dikke knuffel van haar en zwaait ze nog even naar Nyca en als ik een keer 1 van mijn andere katten mee wil nemen, dan mag dat gerust hoor zegt ze. Ik leg haar uit dat dat helaas niet zal gaan. Naast dat de rest van de clan geen diploma heeft, zie ik al doemscenario’s voor me als ik er aan denk. 

Dat vertel ik haar uiteraard niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten