We zijn weer een team

Nadat ik het vorige bezoek alleen heb afgelegd ben ik gaan brainstormen over hoe ik Nyca zover kan krijgen vrijwillig met mij mee te gaan. Mede door de behulpzaamheid van de locatie heb ik die manier gevonden.
Voorlopig maak ik alleen een afspraak voor een bepaalde dag en geen tijd. Op het moment dat ik van huis weg ga bel ik de locatie op zodat ze ons maatje op de hoogte kunnen brengen dat ik er aan kom. Uiteraard wel rekening houdende met hun dagprogramma. En dit blijkt te werken!
Omdat er geen druk achter zit, ga ik lekker mijn gang en is Nyca volledig ontspannen. Als hij eenmaal in zijn wagentje wat snoepjes zit te eten doe ik de ritsen dicht en gaan we op pad.
Bijkomend voordeel is dat meneer in de auto ook veel rustiger is.

Ik weet dat dieren reageren op hoe je je als mens voelt en wat je uitstraalt, maar zoals ik dit nu met Nyca meemaak heb ik, in de meer dan 18 jaar dat ik huisdieren heb, nog nooit eerder ervaren. Hij drukt mij met de neus op de feiten en laat mij zien dat wanneer ik rustig ben hij ook ontspannender is. Dat je zo'n wijze levensles van een 1 jaar oud katertje kunt leren....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten